Phone

(255) 352-6258

Email

Social

Publiceringsdatum

maj 30, 2026

Kommentarer

Author

Kategori:

Bitcoin-ETF:er i USA ser utflöden för nionde dagen i rad

Amerikanska spotbaserade bitcoin-ETF:er har nu haft utflöden nio dagar i följd, enligt BeInCrypto. Totalt har över två miljarder dollar lämnat produkterna sedan mitten av maj.

Enligt BeInCrypto har amerikanska spotbaserade bitcoin-ETF:er fortsatt att tappa kapital. Under onsdagen noterades utflöden på sammanlagt 228 miljoner dollar från de 13 största fonderna.

Stora utflöden från BlackRock

BlackRocks iShares Bitcoin Trust stod för den största delen av utflödena, med närmare 178 miljoner dollar som försvann under ett dygn. Även Grayscales GBTC och Fidelitys FBTC noterade utflöden på 26 respektive 19 miljoner dollar.

Sedan den 14 maj har mer än två miljarder dollar lämnat dessa bitcoin-produkter. Utvecklingen innebär ett trendbrott efter flera veckor av inflöden tidigare under året.

Osäkerhet på marknaden

BeInCrypto rapporterar att utflödena sammanfaller med signaler om en stramare penningpolitik från amerikanska centralbanken samt stigande oljepriser, vilket påverkar riskaptiten bland investerare.

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *